Minäkään en oo aekoihin kirjotellu tänne. Kestää hetken, ennen kun tassut tottuuvat tähän naputteluun. Eiköhän tää tältä kollilta ala sujumaan noppeesti.

 

Tuossa tämän kuun alussa minä täytin kaks vuotta. Kyllähän nuo pienet juhlat pitivät, vuan ei mittään kovin isoja. Ullekaan ei suanu isoja pirskeitä sillon toukokuun lopulla. Herkkuja myö ainakii syötiin mielettömät miärät. Hiiripaistitkaan ei oo vähissä olleet kun ollaan mökillä oltu metällä.

 

Minä yllätin mamin tuossa muutama viikko sitten. Se kun luuli, jotten minä ossoo sillä tavalla käkättämällä äännellä, sitä semmosta saalistuskäkätystä. Ulle kovastikkii sitä iäntä tuossa ikkunalla pittää ja häntä vipattaa ja se on ihan valppaana koko kissa. Minä en niin oo kehanna esitellä, mutta ossoon kuitennii! Yks perjantai-ilta mami oli lähössä saunaan ja otti jottain hiusaineita (???) tuosta meijjän pesuhuoneesta, meillä kun ei ommoo saunoo oo niin sen on käytävä tuolla alakerrassa, pyh, myö haluttas oma että voitas makkoilla niissä jäläkilöylyissä, meille on kerrottu jotta se on ihanata. No kuitennii mami kun mäni tuonne kylyppäriin, se näki kärpäsen meijjän vessan katolla. Se huus meille, jotta pojat, tulukeehan kahtomaan jotta mikä tiällä on. Myöhän juostiin kuin ohjukset sinne. Uolevi ei paljon kerennä tehä mittään kun minä mänin jo kahtomaan. Sitten se otus lähti lentoon. Minä hyppäsin pyykinpesukonneen piälle (joka on muuten kamala kapistus, hyvä kun vessaan uskaltaa männä kun se hurisee tuossa) ja aloin käkättämmään. Yritin kiivetä seinälle ja käkätin ja käkätin, sitten yritin männä siihen telineeseen missä mami säilyttää sen pesuaineita siinä suihkun luona. Se kärpänen lähti lentämmään olohuoneeseen ja minä lähin perrään kun rasvattu salama. Hypin ikkunoihin, seinille, hyllyihin, hyvä jotten kattolamppuun ja puottelin tavaroita männessäni. Lopulta sitten sain kärpäsen kiinni ja pistelin poskeeni sen hyvällä ruokahalulla, nami nami. Oli siinä Ullellakkii ihmettelemistä, se vuan kahteli ihmeissään vaikka ainakkii mamin mielestä se on ahkerampi kärpäsenmetättäjä kun minä. Saivatpahan nenilleen, kyllä minäkii tuon homman ossoon!

 

Viikonloppuna piästäs tuas mökille hiirestämmään. Sittenpähän tuas tuuvvaan paistiloita näytille. Harmi vuan kun moni niistä on niitä väkeviä niin ei niitä voi herkutella, mutta on siellä niitä oikeitakin paistiloita. Sittenpähän siellä juostaan tuas. :)