Mull on kyl nyt paha miäli. Ku kukaan ei must välitä. Siis mähän arvasin tään, ett Kalevi saa kaiken huomion, ku se tulee, eikä musta kukaa enää välitä, paitsi no ehkä mami vähän.

 

Aina kun meille tulee joku kylään, nii ne menee heti Kalevin luo, ottaa sen syliin ja sanoo, miten sulonen ja söpö kisu se on. Sitt mua ne vaa silittää päälaelta ja jotain sanoo vaa muutaman sanan. Enks mä sit ookkaa söpö kenenkään miälest? En kai mä sit oo. Johtuuks se siit, ku mä oon kasvannu niin paljon? Vai mikä nyt on? Oonks mä sit kuiteskii ruma kolli? Ja toi toinen on komeempi, siit kasvaa komee kolli... komeempi ku must.

 

Emmä enää ala. Mä en tuu kenenkää rapsuteltavaks, ku ei ne haluu mua ees nähäkkää. Mä kaivaudun jonnekkii peiton alle ja pysyn siellä koko ajan. Ja toivottavasti ne kans sit antaa mun olla rauhassa. Kukaan vieras ei tykkää musta yhtään kuitenkaan. Ei ne mua rapsuttele yht paljo ku tota toist, eikä ne ikinä sano et mä oisin sulonen. :/ Olkoot sit :(