Nyt se on ohi ja minä alan jo olla toepunna ihan tääsijään.

 

Äetj vei minut kuletushäkillä sinne liäkärille ja ukki olj kuskoomassa meitä sinne. Minä tietennii naavuen aatomatkalla ja äetj yritti huastella miulle, jotten naakus. No kaet se nyt naavvuttaa, kun tuommosseen joovvun.

 

Sitten piästiin sinne vuottelemmaan ja aeka äkisti ne meijät ottihhii sitten sinne huoneeseen. Ne laetto minule jonnii piikin, ja äetj piti sylissä. Minä yritin, jotta lähenpä tästä, vuan ee äetj piästännä enkä kehanna kovasti alakookaan taestelemmaan siinä tilantteessa kettään vastaan. Piikin saen ja sitten tuas takasin häkkiin. Myö mäntiin semmoseen sivuhuoneeseen vuottamaan. Siellä olj aeka sekavoo se aeka. Naakasin parisen kertoo ja sitten alako jotennii ihmeellisesti väsyttämmään ihan kaaheesti. Ja sitten vähän ajan piästä minä nukahinnii sinne häkkiin.

 

Niin ne kertovat, jotta minulta ajeltiin karvoja ja leekattiin ja jotennii kaet ommeltiin se huava kiinni. Seuraavan kerran kun heräsin, olin kotona meejän vuatehuoneessa semmosessa meejän omassa nukkumakopassa (jossa myö ee kyllä paljonkaan muata, äetjn vieressä on parempi olla). Siinä olj äetj ja Kalevj vieressä. Olj aeka sekava olo ja minä vähän horjahtelin. Mänin het ruokakupille, söen pikkusen ja nukahin siihen vähäks aekoo. Sitten heräsin ja alako olla jo parempi olo.

 

Siinä aekanj tutkiskelin ihteeni ja olotillooni. Mummi tuli käämään. Se tietysti tapansa mukkaan aakas meejän ikkunan, ja kun kerran Kaltsuhhii sinne hyppäs kahtelemmaan ja haakkoomaan raetista ilimoo, niin olhan se sitten minunnii piästävä. Yritin hypätä, vuan en piässynnä ekalla kerralla. Toesella kerralla yhen pienen horjahuksen kansa piäsin ja kahtelin siinä ulos. Tää ilta on muutennii männy nyt hyvin.

 

Ollaan jo Kaltsun kansa paenittu, juostu, leekitty ja syöty. Minä jopa vahin, kun äetj teki jaahelihasta jottaen sapuskoo. Oon jo pöyvvällekkiin monta kertoo hypännä. Ihan kun ee mittään oeskaan tapahtunna, elikkä ee ollunna niin kamaloo mitä kuvittelin. Äetj kyllä jännitti, vuan suap ite tulla huastamaan omat tuntemuksesa.

 

Tämmöstä tiällä tännään olj. Jokohan myö piästäs kohta ulos... Minoon jo kolli tääsissä sielun ja ruumiin voemissanj! Kohta se on Kaltsulla eessä. Kyllä se tuo äetj yrittää minnuu vähän toppuutella jotten ihan kaaheesti riehus, vuan minkäs minä mahan, kun ee tunnu ennee missään. Hyvä kun muistan huavankaan olemassaolloo.

 

Vuan myö tuas pallaellaan huastelemmaan, kunhan tulloo asijjoo :)

 

Aenii. Vejettiinhän myö Kalevin kansa raksupussi tuas kuapista, ennen sitä minun leekkausta kun äetj olj suihkussa. No enhän minä kerennä niistä kun muutaman raksun syyvä, kun se äetj jo tulj minut sieltä poes ottamaan.