Minäpä oon kekseliäs kolli! Tuossa yhtenä päivänä tällä viikolla tein aikamoisen tempun :) Minusta se oli mahtava, mutta mami ei kyllä yhtään tykännä, eikö se huumoria tajjuu?!

 

No. Oltiin Ultsun kanssa ikkunalla, mami laitto ikkunan auki. Sitten Ultsu lähti siitä ja minä siinä vähän aikaa istuskelin ja kahtelin lentäviä paisteja ja maaliman männöö muutennii. Sitten sain idean. Aloin kiireellä roikkumaan verkossa, siinä mikä oli meijjän ikkunassa, ettei myö muka päästäs siitä pois. Mamin vika, mitäs ei oo vienä meitä ulos. Sitten onnekseni sain verkon reppeytymmään! Loikkasin ulos siitä verkosta, ihan kirjaimellisesti lensin ikkunasta pihalle. Mami yritti miut ottoo kiinni muttei suana. Siellä minä sitten ulukona olin ja mietin, että mitenkäs tämä nyt näin mäni, minähän oon itekseni, ilman valjaita ulkona! Jee! :)

 

Sitten mami oli ihan hädissään kuulemma ollu. Se oli napannu kanankaulapussin, jonka ukki meille vähän aikaa sitten toi. Mami pelkäs, että minä oon jo auton alla tai jossain, puussa tai jossakkiin... Se tuli ulos herkkujen kanssa, ei kuulemma meinanna löytee avvaintakaan ensin että pääsis kottiin, sitten kun löyti ja lähti ulos, Uolevi oli jiänä tänne naukumaan. No sitten se huhhuili minnuu tuossa takapihalla ja rapisteli sitä kanankaulapussia. Minä aattelin, että hah, kerrannii tuo säikähti. Hetken piileskelin siellä puitten siimeksessä mutta sitten tulin mamin luo herkkujen perässä. Ihan oikkeesti luulin, että se antas herkkuja, mutta ei! Se nappas minut sylliin ja puhu, että "Äitin pieni kisu, mitenkä sie tämmöstä äitille teit, äiti meinas saaha sydänkohtauksen, äitin pieni purreli, voi äitin pikku Kalevi, onneks sie tulit takasin...". Kyllä pittää myöntee, että oli vähän outoa, kun olin ihan irti ulukona, yksinäni. Ehkä se oli helepotuskin, kun mami tuli pelastamaan minut sieltä, vaikka oisin minä mielelläni yksinäännii siellä ollut... Nytpähän mami toivottavasti oppi, ettei meitä kannata liian pitkään sisällä pitää. Meijjän täti sano, että Uolevi on niin hidasjärkinen, ettei se tajjuu hypätä alas ikkunasta ja ulos, niin se onkin :D

 

Ukki kävi torstai-iltana laittamassa meille ikkunaan paksummat verkot. Jos se luulee, että se auttaa, niin on aika tyhmä. Ei nimittäin varmana auta!

 

Kun mami toi miut sisälle, kehräsin ja puskin muuten ihan mielettömästi. Aattelin, että jos mami nyt leppys ja antais herkkuja, kun se ei niitä kanankauloja antanna, kun toi miut sisälle. Pyh, idiootti tyhmä mami! Lepertelin sille pitkään ja pienen herkkupalan se anto, mutta ei kovinkaan kummoista.

 

No, toivottavasti mami oppi, ettei meitä noin kauaa pidä sisällä pitää. Uolevi on niin mammanpoika, ettei se uskalla tuommosia tehä, ja se on niin hidasjärkinenkin oikeestikin!

 

Mutta sitten, myö yritettiin kommentoida Reetin blogiin! Siellä oli se, missä pitäs kirjaimet syöttää siihen laatikkoon! Meillä ei näy yhtään ne kirjaimet. Myö ei osata niitä käyttää, kun meijjän kone ei niitä jostakin syystä näytä. Toivottavasti ei Reetille tuu ennee niin paljon spammia niin vois poistoo ne kirjaimet! Meille ei vielä oo tullu yhtään, sua nähä, että millonka tulloo :/

 

Nyt myö lähetään tuonne leikkimään ja riehumaan. Mami saa siivota meijjän jälet, mitä sitten ikinä sotketaan :)