No onpaan tuas aekoo kun ollaan viimeks tiällä kirjoteltu. Onhan tässä kaekenlaesta ollunna.

 

Niin kun tuo syksyn tulo. Vettä on satana muutamana viimepäevänä niin, jottei myö olla etes ulos piästy mamin kansa. Ja kylymäkii on ollu... Ikkunakkii kun on aaki niin ihan pittää huutoo ennen kun mami tajuvaa sen kiinni laettoo. Kyllä se sitten lopulta laettaa kunhan myö sitä vähän komennellaan.

 

Mami on jo ruvennu miettimään, jotta mittee se ostas meelle joolulahjaks. Se on semmonen tuo mami, jotta se alakaa jo ajoessa suunnitella tuota joolua. Tähän aekaan jo. On se kiva kun se tuas tulloo ja suahaan paljon lahjoja ja herkkuja. Tosin tuo mami sano sitäkii, jotta minoon lihona tosi paljon nyt ja muuttii on sanoneet. Meillä on nyt kuuulemma vähempi ruokoo tarjolla kun ennen. Kuulemma Ulle ee oo niin lihava kun minä... Minoon eri mieltä. En ymmärrä, mittee tuo mami miettii. Yritän pakottoo tuon ottamaan minusta kuvan jotta suan omin tassuin sen tänne liittee niin suatta sannoo oonko lihona. Ukki vei meiltä kameran niin ei olla suatu kuviakkaan, kunhan se tuo sen niin sitten yritetään suaha.

 

Mutta minnuu on kiusattu tässä viime aekoena ja lookattu oekeen kunnolla ja kippeesti. Mami tuossa joku aeka sitten nauro ja sano että minulla on nisät joilla minä voen pentujani imettee sitten kun "Kaarina ruppee poikimaan". No tänä uamuna se heräs ja kahtelj minnuu ja nauro, että kun tiällä oli se lokikollikisa, niin miks se minut siihen laetto, kun oli se lokilikkakisakin, että sinnehän minä oesin kuulemma kuulunna... Ja matoliäkkeettii tännään suatiin, kun mami pakotti. Sitten kun siinä luki, jotta tyttökissoilla sen voipi syöttee vasta 14 päivän piästä juoksuista, tai jottain semmosta en tarkkaan muista, niin mami nauro ja mietti, että onkohan minulla jo juoksut ollu...

 

Siis mikä tässä nyt mättää? Näätänkö minä tytöltä? Kaarinaks kuhtuuvat ja tytöks haukkuuvat. Siis onko tää todellista...!! Kertokee työ, jotta näätänkö minä tytöltä tai oonko tyttömäinen. Raavas ja kova kunnon kolli tosiaan oon enkä mikkään laeha ja hissukka tyttö! En minä tämmöstä kohta ennee ala kuuntelemaan!

 

Mami ei oo vieläkään hommannu meille sitä puuta, minkä se lupas. Ukki sano että se tuopi sen ja ite tekköö muttei myö oikein tiijjetä että millonka se tulloo. Pittää varmaan alakoo patistelemaan tuota orja-mamia ja ukkiakin kun se tulloo tänne, onhan sekkii tavallaan orja. Se puu on tultava kun kerta on luvattu!!!!!!

 

Ne rokotuksettii olj. Ulle repi mamia, kun se laitto sen häkkiin. Se sano sitten Ullelle, että pittää usseemmin alakoo laittoo sitä häkkiin kun nuin on hankaloo. Ulle ei tykännä yhtään ja kun mami laitto sen häkkiin niin minä karkasin sieltä kun olin jo häkissä ennen Ullea. Oltiin onneks kotona. No, lopulta jouvvuttiin sinne liäkäriin ja suatiin häkkiin ne piikit. Ee se niin kamaloo ollunnakkaan mitä luultiin mutta kuitennii... Ee se hauska paekka ole.

 

Nyt minä mänen tuonne huutamaan ruokoo ja sitten käyn pettiin pötkälleen. On se ihana maha täännä käävvä tuonne mamin peittojen väliin. :)