Myöpä suatiin
Miirulta
tämmönen huaste, joka otetaan ilomielin vastaan. Ee olla keritty aekasemmin vuan parempihan se on myöhään kun ee ollenkaan :)

Ja se tämä tehtävän anto kuuluukii sitten tälleensä:
"paljastan viisi omituista tapaani. Tämän jälkeen valitsen seuraavat viisi kissaa (tai ihmistä), jotka haastan tekemään saman perästä. Heidän tulee myös kirjoittaa nämä säännöt merkintäänsä. Linkitän haastamani kissat (tai ihmiset) tämän merkinnän loppuun ja käyn ilmoittamassa heidän kommenttilaatikkoihinsa haasteesta ja tästä merkinnästä"

1. Kalevi: Minä tykkeen nukkua lavuaarissa. Mami aina ihmettellöö, miks minä sinne mänen. Sehän on tosi suojasa paekka missä sua muata, siellä on viileetäkkii jos esimerkiks kesällä on kamalan kuuma vaekka kyllä minä lämpimästäkkii tykkeen kamalasti, vuan joskus on kiva nukkua viileessä. Ee siinä minusta oo mittään outoa, jos tykkeen lavuaariin männä kerälle. Mami aina nauraa kun oon siellä.
Uolevi: Minä tykkeisin männä vuatekomeroon, jos saisin. Joskus piäsennii livahtammaan sinne ja sitten kun vauhtiin piäsen niin se on mänöä sitten :) Kiipeen ihan ylimmälle hyllylle, melekein sinne katon rajjaan. Mami säilyttää siellä peittoja ja tyynyjä. Sillä on niitä aekamoenen miärä siellä. Minä mänen sinne, puottelen ylimiäräset peitot ja tyynyt lattiille ja sitten kun niitä on sopivasti jälellä, kaivauvun sinne niitten välliin. Ihan perimmäiseen nurkkaan, niin ylös kun piäsen. Ja pien huolen siitä, jottei minusta näy hännän piätäkkään. Sitten kun mami kuhtuu minnuu, naukasen silleen tosi kimmeesti ja lyhyen naukasun. Ja mami ihmettellöö missee minä oon kun ee näy. Ja aina kun se sannoo minun nimen, niin minä naukasen samalla tavalla. Vastoonhan minä mutten tule pois enkä tie elettäkkään näättäytymiseks.

2. Kalevi: Minä välillä makkailen silleen, jotta minulla on takajalat sivuilla. Silleen niin kun sammakolla. Tai minusta se on ihan normaali asento vuan mami sannoo jotta oon kun sammakko. Minä mielestäni oon kissa. Ja oonkii. Männöö mamilla elukat sekasin :)
Uolevi: Minä ossoon aakasta vessan oven. Kyllä se Kallekii ossoo jotenkuten mutta minä ossoon paremmin. Tiijjän heti miten se aakastaan. Jos halluun piästä jonnekkii semmoseen huoneeseen, missä on semmonen ovi missä on tavallinen kahva (jota ee vuatekomeron ovessa oo, siinä on toisenlainen lukkosysteemi, höh!), niin nousen takajaloilleni ja isken etujalat siihen kahvaan. Paenan alas päen ja kappas vuan, ovi on aaki ja piäsen mänemään. :) Ihan kätevä tapa. Kaekenlaesta sitä pittää opetella jotta pärjee.

3. Kalevi: Yritän kiivetä seinälle. Niin. Nostan etutassut seinälle ja kun yritän ponnistoo, en piäsekkään. Siitä tarttuu vuan semmosta jottain seinänpiällistä (tap... tap... tapettia) kynsiin, vuan en minä piäse, kun on niin kova seinä jottei siihen kynnet uppoa. Harmi homma, kun tekis niin miel kiipeillä...
Uolevi: Aena leekkiessä minä mänen Kaltsun kimppuun. Tae kun mami yrittää Kaltsun kanssa leekkiä niin hiävän Kallen poekkeen ja mänen ite siihen tilalle. Ja otan kaeken tosi rajusti ja käytän kunnolla kynsiäni. Mami ee siitä tykkee. Mutta pittäähän sitä nyt kunnolla suaha riehua kun kerta on mahollissuus. Sitten kunhan minä jossaen vaeheessa väsyn niin sitten vasta Kalevi leekkiköön.

4. Kalevi: Minä alan uamuöisin kurnuttammaan. Kuulemma kuin sammakko. En ymmärrä mikä tää tämmönen sammakkojuttu on, vuan niihän tuo nimittellöö. Kurnutan suu kiinni, en aakase suutani ollenkaan vuan silleen kivasti kurkusta tulloo kurnutus. Se on semmonen varotuskurnutus ja sitten alan riekkummaan.
Uolevi: Huuvvan välillä kamalasti vuatekomeron oven eessä. Yritän sannoo mamille, jotta piästäs minut komeroon, vuan ee. Yritän suaha tassulla sitä ovvee aaki vuan ee onnistu millään. Ottaa kovasti piähän sekkii homma. Kytteen jotta kun se aakastaan ja sopiva tilanne tulloo niin varmasti hyökkeen.

5. Kalevi: Mänen kaikkien juttujen alle. Esimerkiks lakanoitten, peittojen, tyynyjen, kaikkien tuommosten. Ryömin sinne ja sitten kun Ulle tulloo lähelle, niin sieltä hyökkeen kimppuun. Ponkasen kunnolla ja huastan Ullen painiottelluun. Selätän sen heti. Semmosen vuatteen tapasen alta on mukava hyökkiä. Ja jos Ulle hyppee esimerkiten sänkyyn missä on peitto jonka alla oon, se alakaa hyökkiä minun kimppuun ja kaivauvun syvemmälle peitteisiin.
Uolevi: Jos mami männöö vuatekomeroon ja laettaa oven kiinni, niin minä ruppeen siinä oven takana huutammaan hirveesti. Huuvvan niin pitkään jotta se tulloo sieltä pois. Välillä käppäelen kämppee eestaas ja huuvvan siinä samalla. En varmasti hiljene ennen kun se on poekkeen tullu sieltä komerosta. On se kumma kun se siellä sua olla ja minä en!

Myö huastettaan kaekki meijjän kamut, jotka ee oo vielä tehneet tätä. Ee nyt osata piättee kettään. Myö herraskolliksina annetaan tää kaekille halukkaelle.