Siis nyt mä en tajuu. Mami koko ajan sanoo mulle, et mun pitäis hurista muilleki kun sille! Mä kun en suostu kovin helposti huriseen muille kun vaan mamin sylistä, jos en sillonkaan ja yleensä mä alotan hurinat mamille vasta sillon, kun ei oo ketään vieraita ja vieraittenki aikaan tosiaan mamin syli on paras hurinapaikka ja muuallahan mä en suostu hurisemaan. Pitäiskö mun muka kaikille kylän oudoille ihmisille hurista sitt? Mähän hurisen tasan sille jolle haluun ja jos se ei kelpaa nii sit mä lopetan mamilleki hurinat, siinäpähä miettii sit. Must on kiva hurista vaa mamille, koska se on mun laumaa ja mun mami, ja tottakai myös Uoleville. Me pestään toistemme naamat ja nuollaan toisiamme ja leikitään ja painitaan, miks mä en sille hurisis. Ja mami hoitaa ja hellii ja ruokkii ja pitää musta ja meistä hyvää huolta. Nii se vaan oo. Ehkäpä mä joskus voin muilleki hurista. Se vaa mamia ihmetyttää, ett miks mä en muille osota minkäälaist merkkii hyvästä mielestäni, ku Ulle on semmone kaikkien ystävä ja hurisee ja kurisee ja purisee kaikille, jotka sitä vaa vähän rapsuttaa. Mutt no, ei se mua haittaa jos mami miettii, hyväähä se vaa tarkottaa, mutt sen mä sanon, ett en varmana hurise, jos ei siltä tunnu. Mami on mun mami ja Uolevi veli, niille mä hurisen koska vaan.

 

Mami on muuten nyt seonnu tohon kalenterien tekoon ihan täysin. Se sai sen idean Reetiltä ja nyt se tekee niitä ku viimest päivää, siis iha koko ajan. Se otti netistä jonku ohjelman...

 

Nyt se haluiski kuulemma kysyy, ett jos joku haluis kalenterin ens vuodelle, siis semmosen, jossa ois vaan teistä jonkun kuvii, oman kisun kuvii, nii se vois tehä ja laittaa teille vaik sähköpostina (mitähän seki tarkottaa?) nii sen kalenterin. Jos joku haluu, nii voi tähän ilmottaa. Mami haluu mahollisimman monen ilmottautuvan, ku se haluu tehä kalentereita kaikille :) Ihan kaikille!

 

Se Reetin kalenteri muute oli maminki mielest hieno, kiitti siitä :) Kiva katella nättejä tyttöjä meiänki siit, ainaki toi Uolevi on iha innoissaan siitä jutusta.

 

Ja mulle muute tuli vähän paha mieli siitä, ku mami ei ottanu mua mukaan Viisikon lokikollikisaan :( Uolevi pääs, ja mä en. Mitä tää nyt tarkottaa? :( Enks mä oo tarpeeks komee siihe, vai??