Siis tää oli nyt jo aika paha juttu! Ku toi toinen, kai se on mun pikkuveli, yrittää olla mua parempi, ja nyt mamiki nauraa mulle. Kalevi kiipes tänä aamuna ekaa kertaa verhoa pitkin, jota mä en oo ikinä viel tehny! Siis se keksi sen ennen mua, vaik mä oon isompi ja fiksumpi kolli. Ja sitt se osaa kiivetä ikkunaverkkoa pitkin sinne ikkunan yläpuolelle. Ei kai tää voi olla mahollista.

 

Mami nauro, et sehän on vihmerä poika, kun tommosia keksii... Ett Uolevi se ei ookkaan tota vielä keksiny. Ja mähän vielä näytän mamille ja tolle Kalevilleki, ett mähän keksin vaikka mitä vielä, aivan varmasti! Ei kai se nyt voi olla fiksumpi, ku se on pienempi ja muutenki tommonen. No on se kuitenki tärkee ja mä oon ottanu sen pikkuveljekseni.

 

Kyl me tossa yks päivä kun mami oli unohtannu meijän ruokakaapin oven auki, mentiin sinne kaappiin ja otettiin meijän raksupussi lattialle. Saatiin siitä jo kaadeltua raksuja siihen kaapin eteen, mutt eihän se riittäny! Me kuletettiin se pussi olohuoneeseen ja revittiin, sit oli kiva ku niitä raksuja oli vaikka missä, ympäri meiän kotia. Mami tuli kotiin ja ihmetteli vaan et mitä me oikeen syödään, sitt se tajus, ett me oltiin otettu se pussi... Ja se kyl lähti tosi nopeesti poiskin, mutt onneks me saatiin syödä ne raksut, et ne ei joutunu minnekään imuriin (hui, siihen pelottavaan kapistukseen) tai muuhun pois. Eikä mami onneks ollu kovin vihanen, ku sen mokahan se kaapin oven auki jättäminen oli :)

 

Ja vielä tään päivän plussaa on se, et mami lupas juhlistaa eläintenpäivää, vaik vasta huomenna tai viimestään lauantaina. Me saadaan herkkuja ja ehkä uusia karvahiiriäkin. Ne on parhaita meistä ja mamistakin ne on kivoja!

 

Mutt nyt mä meen tonne nukkuun. Hyvää viikonloppua kaikille, vaik ei se oo ihan vielä alkannu. No meillä se kyllä alko, ku mamilla on huomenna vapaapäivä ja se on ku viikonloppu ja juhlaa, kun se on täällä kotona meitä rapsuttelemassa ja hellimässä ja antaa ruokaa! :)