Äsken meillä oli mamin kans jännät paikat. Se alko tekemään jotain ihme suklaavaahtoa (se olis varmaan tosi hyvää!). Se pisti kermaa kattilaan ja siihen liedelle kiehumaan, se liesi on muuten multa kielletty paikka ja nyt mä tajuan että miks, jos en unohda sitä ;)

 

Niin sit se kerma alkoi kiehua siinä. Sit se yht'äkkiä alkokin rätistä ja savuta! Sieltä nous semmosta savupilveä ihan kamalasti ja mä vaan katoin ku mami nosti sitä kattilaa siitä hellalta tiskipöydälle. Se levy siinä oli aikasta hauskan näkönen. Siinä oli kuumaa kermaa ja palanutta kermaakin. Mä en nyt olis mistään hinnasta hypänny siihen. Aika jännää. Sit oli koko meidän pieni kotimme täynnä savua. Mä yritin mennä sängylle, mut mami hätyytti mua koko ajan lattialle joka paikasta, kun mä yritin lattiaa korkeemmille tasoille mennä. Se jotain puhu, et mä en saa hengittää sitä savua ja et mun on pakko nyt pysyä lattialla. No mä menin sit sängyn alle, mut enhän mä siellä kauaa viihtynny kun mua kiinnosti niin kamalasti se, et mitä tapahtuu ja et mitä mami tekee. No se laitto olohuoneen ikkunan auki ja sit yritti keittiönkin ikkunaa, ja saikin sen lopulta auki vaikka ensin vaikutti ettei saa. No nyt täältä on alkanu savut jo häviimään. Varmaan naapurit ihmettelee, et miks rapussa on kamala savu. Nyt mä saan jo olla sängyllä ja ikkunalaudallakin. Mut mulla oli aika kivaa ja jännää, kun mä seurailin tapahtumia. Onneks ei tarvinnu niitä vesiletkujen kanssa heiluvia miehiä soitella paikalle, eikä ees mattoa tarvinnu käyttää sammutuspeitteenä, mun mattoa. Mä en olis halunnukaan niitä miehiä, jos ne olis vaikka vahingossa kastellu vielä mutkin ja siitähän mä en olis tykänny! Mut nyt on kaikki hyvin taas meillä. Toivottavasti toi mami ois vähän huolellisempi. Jos se ei ala oppiin, niin mä alan sit laittamaan ruokaa täällä tästä lähtien, nimittäin mä kyllä osaan enkä varmasti aiheuta mitään tulipaloja. Oon jo iso kolli ja tiiän mitä pitää tehä.

 

Huomenna se mun uus kamu ilmeisesti tulee käymään. Se on ihan kiva. Vaikka en mä sit tiiä, kun mun kaikki lelut pitää jakaa ja ne on yhteisiä. Ja mamikaan ei koko aikaa jouda mua silittelemään ja hellimään kun on se toinenkin kisu ja kai sitäkin vähän pitää rapsutella ainaki välillä. Mä aion pitää huolen siitä, et saan oman osuuteni niistä rapsutuksista ja sylittelyistä! Sängyssäkin on sit vähempi tilaa mamin vieressä, kun se uus vie tilaa. Mut onhan siinä hyviäki puolia, ei nimittäin tartte olla yksin kotona kun mami on koulussa tai jossain. Tänäänkin se jätti mut tunniks yksin, kun kävi kaupassa ostaas vaatteita, ihan tyhmä. No eilen sillä oli vapaapäivä onneks ja se oli mun kans koko päivän. Mut kun se tuijottaa telkkua koko ajan, kun sieltä tulee koko ajan joku ohjelma jossa on jotain tyyppejä, ja musta se on ihan tyhmää. Pitäis jotenki sapotoida koko telkkari, niin se ei kattois. Mut sit mami suuttus, en haluis sitäkään... No mä kattelen ja mietiskelen, et jos jotain saisin tehtyä.

 

No mami tekee nyt sitä vaahtoa mikrossa. Mä meen kattoo, jos saisin pienen lipasun siitä, vaikka tuskin se mami mulle suklaata antaa, kun ei se kuulemma oo meidän kissojen herkkua.

 

Ja yks mikä mua nyt ärsyttää on se, ett kun mä meen vaatehuoneeseen jos se ovi on jäänny auki, niin mami tulee ja nostaa mut pois sieltä ja sulkee oven. Se sanoo vaan et "Tää ei oo pienten kissojen paikka" eikä päästä mua sinne yksin. Tyhmä.

 

Mut nyt mä meen kattoo, joko se vaahto ois valmista. Kunhan mami häviää tosta keittiöstä, niin mä meen lipaseen sitä vaahtoa :D Mut palaillaan taas kamut.